Nasi czwartoklasiści znają już Pitagorasa!
Mistrzowie Matematyki
Mistrzowie Matematyki 0-3 klasa szkoły podstawowej
Matematyka to frajda!
Okres przedszkolny jest niezwykłym czasem w życiu Twojego dziecka. Dysponuje ono ogromnym potencjałem do naturalnego i mimowolnego uczenia się nowych rzeczy przez zabawę. Jest bardzo uzdolnione i chłonne. To doskonały czas na rozpoczęcie zabawy w czytanie oraz wyrabianie nawyków zdobywania nowych umiejętności.
Naszym celem jest rozbudzenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej u dzieci tak, aby z łatwością potrafiły zobrazować ilości kryjące się za liczbami, dostrzegać powiązania i regularności oraz samodzielnie rozwiązywać ambitne zadania. Pokazujemy, że matematyka nie musi być nudna i trudna, a podczas szukania rozwiązań można się świetnie bawić.
Początek edukacji to doskonały czas na rozwijanie talentów. Dzieci zaczynają lubić matematykę i później doskonale radzą sobie z nią w szkole!
Każde dziecko ma matematyczny talent
W powszechnym mniemaniu uzdolnienia matematyczne są rzadkie. Przeczą temu jednak wyniki badań zrealizowanych w ramach programu „Dziecięca matematyka”. Wynika z nich, że więcej niż połowa dzieci przedszkolnych w Polsce charakteryzuje się zadziwiającą łatwością nabywania wiadomości i umiejętności matematycznych oraz matematycznym ukierunkowaniem umysłu. Zadziwia jednak fakt, że już po pierwszych miesiącach nauki szkolnej dzieci przestają manifestować swoje uzdolnienia. Oznacza to, że talenty matematyczne są obecnie marnowane.
Ellen i Robert Kaplanowie to naukowcy Uniwersytetu Harvarda, którzy uważają że każde dziecko ma matematyczny talent i można go rozwinąć. Nasze zajęcia są przygotowane w oparciu o ich metodę Math Circle, która daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę, uczą się nieschematycznego myślenia. Kaplanowie opracowali szereg gier i zabaw, które pozwalają dzieciom dobrze zrozumieć działania arytmetyczne i zacząć biegle rachować. Jednak najważniejszym elementem metody jest samodzielne rozwiązywanie przez dzieci problemów logicznych i matematycznych, co rozbudza ich intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.
Co Twoje dziecko wyniesie z kursu
- Pobudzi swoją ciekawość matematyczną oraz rozwinie umiejętność dedukcji.
- Nauczy się nieschematycznego myślenia i odkryje własną wewnętrzną logikę.
- Rozpocznie przygodę z matematyką w formie dobrej zabawy.
- Przekona się, że matematyka nie jest trudna i nudna.
- Twoje dziecko polubi się uczyć, bo pokażemy mu, jak to robić!
- Zdobyta dodatkowa wiedza sprawi, że będzie błyszczeć w szkole.
- Nabierze pewności siebie – będzie wiedziało, że zawsze sobie poradzi!
Pięć filarów naszego kursu
Nauka liczenia – koniec ze żmudnym liczeniem. Zabawa w liczenie to coś, czego Twoje dziecko nie doświadczy w szkole. Ciekawe zabawy i gry z liczbami sprawią, że nauka liczenia stanie się fascynująca. Specjalnie skonstruowane pomoce naukowe pozwalają rozwinąć umiejętność rozpoznawania zbiorów, ilości i przygotowują do dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia nawet dużych liczb.
Zadania logiczne – wprowadzą Twoje dziecko w świat rozwiązywania zadań, poszukiwania niestandardowych odpowiedzi i najlepszych rozwiązań. Są to podstawowe umiejętności wykorzystywane na dalszym etapie edukacji podczas nauki nie tylko matematyki, ale także informatyki, fizyki, chemii czy biologii.
Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną. Zapis i operacje matematyczne nie są naszym celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu postawionego problemu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później i to od razu w formie zagmatwanych wzorów. Dzięki zajęciom wiele elementów matematyki dzieci potrafią zrozumieć intuicyjnie.
W programie dla najmłodszych dzieci wykorzystujemy także Tablice matematyczne Glenna Domana, dzięki którym dzieci nieświadomie przyswajają język matematyki i matematyczne wzorce. Pokazujemy dzieciom ilości, działania, ale nie tłumaczymy zależności. Tablice pobudzają instynkt matematyczny dziecka i zdolność mózgu do odkrywania wzorców i prawideł. Dzięki tej stymulacji dziecko coraz lepiej rozumie „gramatykę języka matematyki”. Karty są wykorzystywane do rozpoznawania zbiorów i ilości oraz przygotowują do dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia dużych liczb
Wiedza matematyczna – intuicja matematyczna to podstawa sukcesu, ale z czasem konieczne staje się poznanie i przyswojenie konkretnych zagadnień z dziedziny matematyki. Wykorzystywane pomoce naukowe oraz specjalnie skonstruowane zadania pozwolą Twojemu dziecku w intuicyjny sposób zrozumieć przedstawiany materiał i prezentować uzyskaną wiedzę.
Pewne siebie dziecko – jest bardziej otwarte na świat i szybciej uczy się nowych rzeczy. Wykorzystując gry, dramy i zabawę uczymy współpracy i radzenia sobie z emocjami.
Gra fabularna – spaja wszystkie elementy kursu i sprawia, że rozwiązywanie zadań matematycznych staje się niezapomnianą przygodą. Jeśli Twoje dziecko będzie miało do wyboru: uczyć się matematyki albo zagrać w grę… wybierze grę, tak jesteśmy skonstruowani. Gra sprawia frajdę, nauka (przynajmniej ta klasyczna) jest nudna. Nauka zupełnie nie kojarzy się z nudnym ślęczeniem nad książkami. Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia misję, podczas której z wypiekami na twarzy, przeżywają emocjonujące przygody. Dzięki temu rozwijają wyobraźnię, pamięć, koncentrację i logiczne myślenie. Dzieci kochają taki sposób uczenia się. „Magiczny krąg gry” sprzyja tworzeniu atmosfery akceptacji i twórczej pracy oraz daje odwagę i zwiększa wiarę we własne możliwości.
Mistrzowie Matematyki 4-8 klasa szkoły podstawowej
Rozwijam swój matematyczny talent!
Celem naszego kursu jest rozbudzenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej u dzieci tak, aby z łatwością potrafiły zobrazować ilości kryjące się za liczbami, dostrzegać powiązania i regularności oraz samodzielnie rozwiązywać ambitne zadania. Pokazujemy, że matematyka nie musi być nudna i trudna, a podczas szukania rozwiązań można się świetnie bawić.
W powszechnym mniemaniu uzdolnienia matematyczne są rzadkie. Przeczą temu jednak wyniki badań zrealizowanych w ramach programu „Dziecięca matematyka”. Wynika z nich, że więcej niż połowa dzieci przedszkolnych w Polsce charakteryzuje się zadziwiającą łatwością nabywania wiadomości i umiejętności matematycznych oraz matematycznym ukierunkowaniem umysłu. Zadziwia jednak fakt, że już po pierwszych miesiącach nauki szkolnej dzieci przestają manifestować swoje uzdolnienia. Oznacza to, że talenty matematyczne są obecnie marnowane.
Ellen i Robert Kaplanowie to naukowcy Uniwersytetu Harvarda, którzy uważają że każde dziecko ma matematyczny talent i można go rozwinąć. Nasze zajęcia są przygotowane w oparciu o ich metodę Math Circle, która daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę, uczą się nieschematycznego myślenia. Kaplanowie opracowali szereg gier i zabaw, które pozwalają dzieciom dobrze zrozumieć działania arytmetyczne i zacząć biegle rachować. Jednak najważniejszym elementem metody jest samodzielne rozwiązywanie przez dzieci problemów logicznych i matematycznych, co rozbudza ich intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.
Co Twoje dziecko wyniesie z kursu
- Pobudzi swoją ciekawość matematyczną oraz rozwinie umiejętność dedukcji.
- Nauczy się nieschematycznego myślenia i odkryje własną wewnętrzną logikę.
- Rozpocznie przygodę z matematyką w formie dobrej zabawy.
- Przekona się, że matematyka nie jest trudna i nudna.
- Twoje dziecko polubi się uczyć, bo pokażemy mu, jak to robić!
- Zdobyta dodatkowa wiedza sprawi, że będzie błyszczeć w szkole.
- Nabierze pewności siebie – będzie wiedziało, że zawsze sobie poradzi!
Pięć filarów naszego kursu
Nauka liczenia – szkoła uczy liczenia. Nauka ta polega w większości na żmudnym wykonywaniu działań (od najprostszych) i często jej efektem ubocznym jest zniechęcenie dzieci. Liczenie zaczyna kojarzyć się z czymś nieciekawym i nudnym. Zajęcia są tak skonstruowane, że dziecko poprzez gry i zabawy uczy się sprawnie rachować. Dziecko, ma wyobrażenie ilości, które dodaje, mnoży etc. więc przeżywa matematykę bardziej konkretnie niż abstrakcyjnie.
Zabawy dużymi liczbami z wykorzystaniem pomocy Montessori są dla dzieci dużo ciekawsze i inspirujące niż sumowanie kilku patyczków w przedszkolu. Małe dzieci uwielbiają duże liczby i co najważniejsze – doskonale sobie z nimi radzą!
Matematyka Wedyjska, to starożytny system matematyczny stosowany w Indiach, którego urzekającą cechą jest jego prostota i spójność. Dzięki technikom wedyjskim trudne zadania lub ogromne sumy można rozwiązać niemal od ręki, a większość obliczeń dokonuje się w pamięci. Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania, a to wzmacnia ich poczucie własnej wartości i pewności siebie.
Zadania logiczne – wprowadzą Twoje dziecko w świat rozwiązywania zadań, poszukiwania niestandardowych odpowiedzi i najlepszych rozwiązań. Są to podstawowe umiejętności wykorzystywane na dalszym etapie edukacji podczas nauki nie tylko matematyki, ale także informatyki, fizyki, chemii czy biologii.
Wiedza matematyczna – intuicja matematyczna to podstawa sukcesu, ale z czasem konieczne staje się poznanie i przyswojenie konkretnych zagadnień z dziedziny matematyki. Wykorzystywane pomoce naukowe oraz specjalnie skonstruowane zadania pozwolą Twojemu dziecku w intuicyjny sposób zrozumieć przedstawiany materiał i prezentować uzyskaną wiedzę.
Jeżeli myślisz, że matematyka dla dzieci to tylko liczenie najpierw do 10 a potem do 100, to przekonaj się jakie elementy zawierają nasze kursy. Oczywiście trudność poruszanych zagadnień jest dostosowana do możliwości dzieci i wzmacnia rozwój talentu matematycznego.
- Dodawanie i odejmowanie – różne techniki
- Mnożenie i dzielenie – różne techniki
- Wzory skróconego mnożenia
- SOROBAN
- Ułamki i działania na nich
- Potęgi
- Pierwiastki
- Twierdzenie Pitagorasa
- Twierdzenie Talesa
- Symetria
- Bryły
- Pola i objętości brył
- Konstrukcje geometryczne
- Trygonometria
- Nierówności
- Układy równań
- Układ współrzędnych
- Funkcje ich granice i pochodne
- Logarytmy
- Kombinatoryka
- Ciąg Fibonacciego
- Statystyka – podstawowe pojęcia
- Macierze
Pewne siebie dziecko – jest bardziej otwarte na świat i szybciej uczy się nowych rzeczy. Wykorzystując gry, dramy i zabawę uczymy współpracy i radzenia sobie z emocjami.
Gra fabularna – spaja wszystkie elementy kursu i sprawia, że rozwiązywanie zadań matematycznych staje się niezapomnianą przygodą. Nauka zupełnie nie kojarzy się z nudnym ślęczeniem nad książkami. Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia misję, podczas której z wypiekami na twarzy, przeżywają emocjonujące przygody. Dzięki temu rozwijają wyobraźnię, pamięć, koncentrację i logiczne myślenie.